Selasa, 18 September 2012

Perkara Istimewa

Setelah sekian lama,bertahun-tahun lamanya terlibat secara langsung membaiki peti sejuk.Ada suka dan duka,ada manis dan pahit.
Ada yang berkelahi dengan customer sehingga sampai bermasam muka,tidak puas hati dengan servis kami.Apabila peti sejuk yang baru dibaiki dengan caj beratus tidak sampai seminggu peti tersebut rosak balik,bila ini berlaku maka naikanginlah tuan peti.Maklumlah duit dah habis tapi peti masih juga tidak elok.

Bila ini berlaku,kami kadang-kadang rasa fedup,mahu pencen dari membaiki peti sejuk.Ya,membaiki peti sejuk yang hanya berlaku kerosakan pada alatan  tiada masalah tapi bila kena peti sejuk yang rosak piping tersumbat,serik rasanya,kerana kerosakkan ini pasti akan berulang yakni tidak sejuk semula.

Peti sejuk yang tersumbat pipe inilah yang selalu menjadi masalah kepada pembaiki ini.Kerana pipe tekanan tinggi dan tekanan rendah telah dimasuki bahan-bahan kotoran yang terdiri dari minyak dsbnya.


Tapi kini.....PERKARA ISTIMEWA...telah kami temui setelah sekian lama membuat bermacam-macam kajian dan ujian,akhirnya kami berjaya menmui kaedah jalan penyelesaian untuk membaiki peti sejuk tersumbat ini.90% kerosakan peti sejuk adalah tersumbat pipe tekanan tinggi dan rendah.

Kami telah temui satu bahan AKTIVE yang akan bertidak balas dengan gas R22,apabila dicampurkan atau dimasukkan kedalam pipe yang tersumbat maka ia akan mengeluarkan haba yang panas,dan bertindak akan menolak keluar kotoran dari dalam pipe yang tersumbat itu.Dalam hanya 2 atau 3 kali 'flushing' saja pipe dapat dicuci bersihkan...95%...

Setelah penemuan istimewa ini berjaya,setiap peti tersumbat kami hanya mengambil masa hanya 1 jam hingga  
2 jam siap,dan tiada lagi kerosakan berulang dalam waktu yang singkat,bila berkerja 1 orang.Akan lebih cepat siap bila berkerja 2 orang. Semua ini akan dibaiki di RUMAH ANDA.Tuan rumah @ peti dapat melihat perkara istimewa ini.

PETI ROSAK...HUBUNGI .....Zahar.....0139734540
                                                 Zulkifli....0199720129
atau..........................................SMS....
atau.......EMAIL KAMI...........ptisejuk@gmail.com.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan